Tuesday, July 12, 2011

Cinta

Cinta?
Indah.Terindah.Paling indah.

Cinta?
Bahagia. Paling bahagia.

Cinta?
Perit. Terperit. Paling Perit.

Cinta?
Jangan!
Bukan mainan.

Cinta?
Jangan! Jangan! Jangan!
Jangan ditanya aku yang buta ini.
Buta tentang apa itu cinta.

Cinta?
Jangan ditanya tentang bila.
Tiada masa sesuai.
Kian suntuk?
Barangkali.

Cinta?
Jangan ditanya dengan siapa.
Tiada yang mencintai aku!
Kau?
Kau cinta aku?

Cinta?
Cukup!
Aku? Siapa aku?
Siapa aku untuk bercinta?

Cinta?
Sudah! Cukup!
Biarkan aku!
Mencari cinta?
Ya! Biarkan aku mencintai diriku sebelum menerima cintamu.
Biarkan aku cinta pada Penciptaku sebelum menerimamu sebagai pelengkap tulung rusukku.

5 comments:

Anonymous said...

Assalam ya akhi.ni entry.
Ape2 pun kita mesti dpt cinta Allah dahulu.
Dan cinta org lain kerana Allah.
Tp ayat pelengkap tulang rusuk tu xde sbnrny.
Dlm Al-Quran pun xde menyatakan.
Hanya tulang Nabi Adam as. Sj yg diambil untuk menciptakan Hawa.kita manusia biasa tidak mcm tu.dan kalau x-ray kt hspital pun kita pny rusuk lengkap.

Mungkin anda nk perumpamaan je.sy faham.
Tp takot pembaca2 apabila baca dan akan percaya bulat2.
Dan kalau berkahwin bukannya pelengkap tulang rusuk,
Berkahwin itu pelengkap sebahagian dari iman kita..
Wallahualam...
(ape2 pn jgn percaya bulat2.manusia masing2 ade kesilapan.sama2 kita mencari kebenaran.)

Anonymous said...

Assalam ya akhi.menarik entry nj.
Ape2 pun kita mesti dpt cinta Allah dahulu.
Dan cinta org lain kerana Allah.
Tp ayat pelengkap tulang rusuk tu xde sbnrny.
Dlm Al-Quran pun xde menyatakan.
Hanya tulang Nabi Adam as. Sj yg diambil untuk menciptakan Hawa.kita manusia biasa tidak mcm tu.dan kalau x-ray kt hspital pun kita pny rusuk lengkap.

Mungkin anda nk perumpamaan je.sy faham.
Tp takot pembaca2 apabila baca dan akan percaya bulat2.
Dan kalau berkahwin bukannya pelengkap tulang rusuk,
Berkahwin itu pelengkap sebahagian dari iman kita..
Wallahualam...
(ape2 pn jgn percaya bulat2.manusia masing2 ade kesilapan.sama2 kita mencari kebenaran.)

ѼdakulalaѼ said...

wasalam ya anon,
terima kasih kerana membaca tulisan saya.
dan saya tahu tentang itu.

itu hanyalah metafora semata-mata.
harap sedara faham.
terima kasih.
:D
jazakallah..

ANISA said...

pendapat masing2 berbeza....
hati tgh berbunga ke?? hehhee
cinta tu subjektif...

ѼdakulalaѼ said...

neesa - berbunga-bunga...hahaha.. berbunga la sgt kan...hahahaha