Monday, April 04, 2011

FOO FIGHTERS - WASTING LIGHTS.



Salam Selamat petang buat semua penggemar muzik rock seantero dunia. Macam biasa, kali ini aku dapat 'kebenaran' untuk mereview banda yang bukan main glamorous gitu. FOO FIGHTERS!


Album ke-7 bakal muncul tak lama lagi. Sila dapatkan di store-store muzik tak lama lagi. Buat sesiapa yang mempunyai iTunes account boleh beli pada hari pertama launching 12/4 ini. YEAH!
Sesudah mendengar album Wasting Light, macam biasa la, memuaskan halwa telinga aku ini. Vokal mantap seperti biasa. Kalau korang ni pernah dengar Foo Fighters, maka korang boleh cam suara Dave Grohl.


Track listing untuk album ini (Di ambil dari website mereka. 
Tengok dekat bawah tu tulis, Release Date - 12/03/2011

Single pertama Rope. Muzik suspicious. Gitar bunyi macam lagu suspens.Part chorus memang boleh sing along la. verse memang suspen. Aku suka part goreng dia. Kental bunyi dan matang(ceh gaya macam ahli musik).Ini hanya pendapat peribadi aku sendiri, tidak dibayar oleh konsensi Foo Fighters itu sendiri. Mungkin ramai yang telah review lagu ini. Dah lama masuk corong-corong radio. Sila layan dan nikmati sendiri.



White Limo.Pilihan Seorang hamba Allah yang diberi nama Luqman. Serius aku tak cam siapa yang nyanyi. Mana tak nya, Dari awal lagu main jerit-jerit. Suara serak Dave Grohl tak kedengaran. Bunyi sedikit bingit dengan scream sana sini. Serius tak macam identiti Foo Fighters itu sendiri.

Buat aku sendiri, tak berapa nak pasti lagu mana yang betul-betul masuk dengan jiwa aku. Miss The Misery, Arlandria semua ok la. hahaha. Nanti aku dengar lagi dan lagi baru aku decide lagu mana yang betul-betul masuk dengan jiwa aku.

Untuk keseluruhan album ini, aku berani letak rating 9/10. Ini hanya pendapat peribadi aku yang dangkal tentang ilmu muzik. Harap Maaf.

Teringin nak tunggu pre-order album + t-shirt. Namun apakan daya melepas sudah. SOLD OUT! haish~ Tunggu 2nd batch barangkali. :)



Nota pengarang - Maafkan aku untuk layout blog ini. sedikit memberi kesan yang kurang menyenangkan.Sila tinggalkan jejak di ruangan komen.  Maafkan aku, busy nak customize. Tapi sebab passion aku terhadap album FF ini, aku santak aja. Janji boleh share dengan semua masyarakat majmuk di luar sana. Sekian.


2 comments:

Anonymous said...

hehe, 2 la psal..
ko msti xbce review dye an?
dye nk blik ke zman fresh2..
muzik bru sket..
ko tgk la dye pngl spe msok blk..

Dakulala said...

yurp anonymous.
aq memang x bace review b4 this. the point aq x bace sebab aku busy..wakaka