Saturday, May 07, 2011

Malam Sepi

Dan aku mula kembali, menekan papan kekunci.
Menari jari ini diatas papan kekunci.

Malam Puisi Riong 2011. Singgah sebentar. Walau lambat asal sempat. Dan jam 9.40 aku sampai. Lambat? Sudah ku kata, Walau lambat asal sempat. Pada awalnya, aku tidak berniat untuk pergi, kerna aku senantiasa sendiri dalam hal-hal sebegini. Mana mereka? Kurang minat barangkali. Namun, aku gagahi, tinggalkan dunia study buat seketika. Tenangkan jiwa. Rehatkan minda. Dan tepat ketika aku sampai Kak Fynn baru setup untuk perform.




Dan aku suka freestyle yang dibuat Kak Fynn untuk 1st song. Simple dan mendalam. Keinsafan dan kesedaran. Itu isu yang dibawa. Dan aku tersentuh pabila lagu ke-2 dimainkan. Biar. Tersentuh. Sebak. Dan terima kasih buat kak Fynn dan kawan.Dan mungkin aku kelihatan cukup ayu dan hati kaca pabila aku tulis begini bukan? Dan kau sesungguhnya tidak berhak untuk mengadili aku sebelum kau mengahayati lagu Biar itu. HAYATI, bukan sekadar dengar. Dan aku nampak sedikit bodoh terkontang-kanting mencari arah seorang diri ditengah kepekatan malam, dengan bebanan buku yang masih belum dibaca.Dan esok aku ada exam. Sesungguhnya aku cukup tersentuh dengan persembahan tadi.

Dan yang lain? Aku sempat dengar Kak Fynn, Ahmad Fedtri dengan puisi rugi dan Amelya dengan puisi bahasa melayu Osman Awang ditukar kepada bahasa Inggeris. Dan aku tiada daya untuk dengar semua puisi tadi. Banyak buku nota perlu aku hayati. Hahaha.



noTAngan - Maafkan aku. Tiada gambar mereka. Aku hanya berteman 1 MP3 pinjam, 1 Headphone dan juga buku tulisan aku berserta pen murah yang diberi percuma satu ketika dahulu. Tiada rakaman dibuat. Hanya persembahan ikhlas dari semua dapat aku rakam dan semat dalam hati kecil aku.

6 comments:

lemongrassbeam said...

Seronok ta weyh?
Ko ni mcm jiwa senila..huk²

ѼdakulalaѼ said...

sedikit seronok. apa yang aku tulis itu yang aku dapat. dan masih mendengar lagu biar itu berulang kali. (T.T'')

lemongrassbeam said...

ceh.
jiwa halus. huk²

Fynn Jamal said...

Dah berseronok, pegi baca buku! Heppppp!

Izzaty Ishak said...

Menangis gua tak dapat pegy T_T

ѼdakulalaѼ said...

hoho...maybe next time ko boleh pergi kowt :)